Sahabat Selamanya

Friday 7 October 2011

BERNAFAS DALAM LUMPUR.....MAAFKAN SAYA AYAH

Maafkan saya, Ayah
Saya taw saya dah sakitkan hati Ayah
Saya taw, Ayah mesti terkesan, kan?
Atas apa yang dah saya lakukan
Betapa saya seorang anak yang langsung tak taw diuntung
kan, Ayah?

Ayah
Saya taw, Ayah mesti tengah marahkan saya
kan, Ayah?
Mesti ayah rasa kecewa sangat ngan saya
betul tak, Ayah?
Sebelum ni, Ayah tak pernah ambik hati ngan apa yang saya lakukan
Mungkin sebab tu, saya dah jadi macam orang yang lupakan diri
Kan, Ayah, kan? 

Tapi sekarang
Mungkin saya dah melampaui batas
Betul tak, Ayah? 


Ayah
Saya bukan tak nak tunaikan permintaan Ayah,
Tapi.........
Pengalaman lalu mengajar saya
Pengalaman lalu mendewasakan saya
Saya tak nak pisang berbuah dua kali. Ayah 
Saya tersepit, Ayah 
Nak ditelan mati mak
Nak diluah mati bapak 

Ayah
Saya taw, Ayah masih marahkan saya 
Saya taw, Ayah tak boleh nak cakap ngan saya buat masa sekarang
Begitu jugak ngan saya, Ayah
Saya tak kuat untuk berdepan ngan Ayah
Saya tak boleh tengok muka Ayah
Bila tengok muka Ayah
Rasa bersalah bersarang dalam hati

Ayah
Sebab tu, saya gunakan medium ni
Bukan untuk membuka pekung kita, Ayah
Tapi, sekadar untuk menzahirkan PENYESALAN saya 
Juga
Sebagai PENGAJARAN kepada yang laen
Untuk tidak mengikut jejak langkah saya
Betapa berdosanya, saya
Ayah, kan?

Ayah
Saya harap
Kita sama-sama boleh lupakan peristiwa tadi
Saya tak nak
Disebabkan orang lain
Hubungan kita anak beranak
Jadi renggang 

Saya harap
Bila bangun jer dari tido pagi esok
Semuanya akan kembali normal
Tapi
Saya lebih harapkan supaya hari ni
boleh dipatah balik
Untuk saya tebus balik segala apa yang berlaku
Namun
Saya taw
Semua tu tak akan berlaku

Maafkan saya, Ayah
Maafkan saya
Ayah, tolong maafkan saya
Saya mintak maaf sangan-sangat ayah
Maafkan saya
MAAF
.......................................................................................................................................................... 



No comments:

Post a Comment

Apa Kata Korang?....jom KITA kongsi....

EPL-Kita 'usha' Spurs

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...